• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Söka eller avvakta samlingslån? 700k

P

Pelle1236363

Gäst
Poäng: 0
Hej,

Önskar söka samlingslån för bättre ränta på nuvarande lån.

Förutsättningar.
Inkomst 2019: 400k
Inkomst 2020: 410K
Underskott: 75k
Lån: 700k (250, 250, 200)
Antal FF: 4
UC-score: 0,99%

Bör man vänta eller hur resonerar ni? Sista FF försvinner om drygt 11 månader.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Emil99

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
26 November 2020
Meddelanden
492
Mottagna reaktioner
157
Poäng
347
Frågan om du får lånet kommer inte hänga på om du har 4 eller 1 kreditupplysning. Du är redan belånad nästan dubbelt inkomsten, så att söka nu eller om 11 månader gör ju ingen bamseskillnad direkt
 

Emil99

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
26 November 2020
Meddelanden
492
Mottagna reaktioner
157
Poäng
347
Frågan om du får lånet kommer inte hänga på om du har 4 eller 1 kreditupplysning. Du är redan belånad nästan dubbelt inkomsten, så att söka nu eller om 11 månader gör ju ingen bamseskillnad direkt
Om du KAN vänta så hade jag betalar ner dom lån du har nu för att få den bättre räntan du är ute efter
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
695
Poäng
637
Vad har du för räntor då? Verkar som du gjort en kreditupplysning förra månaden, i vilket syfte?
 

Emil99

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
26 November 2020
Meddelanden
492
Mottagna reaktioner
157
Poäng
347
Vad har du för räntor då? Verkar som du gjort en kreditupplysning förra månaden, i vilket syfte?
Har inte fått mitt samlingslån än. Jag är mycket medveten om att ifall jag får ett nu på fredag så är det en piss ränta men då får det vara så. Men i ditt fall om månadskostnaderna är ok och du klarar dig så är väl det bästa att jobba ner på skulderna som syns på UC och sen söka för bättre ränta
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
695
Poäng
637
Har inte fått mitt samlingslån än. Jag är mycket medveten om att ifall jag får ett nu på fredag så är det en piss ränta men då får det vara så. Men i ditt fall om månadskostnaderna är ok och du klarar dig så är väl det bästa att jobba ner på skulderna som syns på UC och sen söka för bättre ränta

Jag tror att du blandar ihop mig med trådskaparen. Jag har bara svarat i tråden.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Du har nästan dubbelt så hög belåning kontra din inkomst. OM du får några bud så blir det på sin höjd av 2-3 aktörer och då till en skyhög ränta.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp